PERSBERICHT: Kees Verhoeven is nieuwe voorzitter KNVI’s raad van advies.

Alle nieuws

PERSBERICHT: Kees Verhoeven is nieuwe voorzitter KNVI’s raad van advies.

Ex-Tweede Kamerlid Kees Verhoeven is de nieuwe voorzitter van de raad van advies van beroepsvereniging KNVI. Hij gaat in deze rol de beroepsvereniging voor informatieprofessionals adviseren hoe het thema Smart Humanity een nog prominentere rol te laten spelen in het maatschappelijke debat. Verhoeven volgt ex-Europarlementariër Marietje Schaake op, die sinds 2016 voorzitter was.

11 november 2021

Verhoeven was tot maart dit jaar lid van de Tweede Kamer. Hij werd de afgelopen jaren twee keer uitgeroepen tot IT-politicus van het jaar omdat hij als eerste – en in eerste instantie als enige – digitale thema’s op de overheidsagenda wist te zetten. Na zijn vertrek als Tweede Kamerlid startte hij het adviesbureau Digitale Zaken. Verhoeven is ook adviseur bij de brancheverenigingen DDA en FCA.

Smart Humanity
KNVI agendeert al enkele jaren het thema Smart Humanity. Daarmee wil de beroepsvereniging laten zien dat informatieprofessionals een grote verantwoordelijkheid hebben naar de samenleving. Informatietechnologie speelt een steeds grotere rol in de samenleving, makers en beheerders ervan hebben een enorme invloed op het leven van burgers. Van die invloed en de bijbehorende verantwoordelijkheid moeten zij zich bewust zijn, vindt de beroepsvereniging. Van informatieprofessionals wordt daarom gevraagd om bij te blijven op hun vakgebied – een leven lang te leren – en over de grenzen van hun eigen domein contact te maken met andere experts.

Wouter Bronsgeest: ‘We zijn blij dat Kees de voorzittershamer van de raad van advies wil oppakken: hij wist als Tweede Kamerlid belangrijke thema’s te agenderen die ook voor de KNVI-beroepsgroep spelen. Zijn kennis, kunde en netwerk zijn voor ons als KNVI zeer waardevol. Zijn betrokkenheid is enthousiasmerend.’.

Kees Verhoeven: "Als voorzitter van de raad van advies van de KNVI zal mijn inzet erop gericht zijn om de grote kennis van IT- en informatieprofessionals zo goed mogelijk te benutten en te ontsluiten naar plekken waar deze van grote meerwaarde kan zijn voor onze maatschappij. Met als doel een menselijke digitale samenleving."

Andere leden van de raad van advies zijn Klaas Brongers, Marjolein Nieboer, Stella Kuin en Michel Wesseling. Wouter Bronsgeest en Paul Baak zijn duo-voorzitters van de KNVI.

Over de auteur

KNVI's afbeelding

Reacties toevoegen is alleen mogelijk voor leden, klik hier om deze pagina te bekijken binnen mijn.knvi.nl.

Volg ons op social media