Actueel - Nieuws

Project APA7 : Vijf nieuwe kennisclips over bronvermelding en plagiaat

Project APA7 is  een samenwerkingsverband tussen negen informatiespecialisten uit het hoger onderwijs. Project APA7 is onderdeel van Information Literacy, een landelijke werkgroep van de UKB (samenwerkingsverband van Nederlandse universiteitsbibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek) en de SHB (samenwerkende...

13 oktober 2022

Project APA7 is  een samenwerkingsverband tussen negen informatiespecialisten uit het hoger onderwijs. Project APA7 is onderdeel van Information Literacy, een landelijke werkgroep van de UKB (samenwerkingsverband van Nederlandse universiteitsbibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek) en de SHB (samenwerkende hogeschoolbibliotheken).

APA-richtijnen zijn richtlijnen hoe je plagiaat kunt vermijden en hoe je zo effectief mogelijk aan bronvermelding kunt doen. In deze tijd een must!

Project APA7 heeft als eerste project zeven kennisclips over de APA-richtlijnen ontwikkeld, vormgegeven door Studio Duikboot. Alle clips staan op YouTube:

Deze kennisclips, opgesteld in twee talen en vanaf september 2021 online op YouTube zijn in totaal al meer dan 25.000 keer bekeken. Reden genoeg om vijf nieuwe video’s te maken.

Deze nieuwe clips zijn opnieuw samengesteld door Project APA7, als onderdeel van de werkgroep Information Literacy van de SHB/UKB in samenwerking met SURF.

De onderwerpen in de nieuwe clips zijn: tabellen en figuren, copyrightvermeldingen, hoofdstuk uit een boek, afstudeeropdrachten en referentiemanagers. Van iedere kennisclip is een Nederlandse en een Engelse versie. De actrices uit de eerste reeks doen weer mee en de clips zijn wederom gemonteerd en voorzien van animaties door Studio Duikboot.

Naast de instructievideo’s werd vorig jaar een libguide gemaakt. Deze is nu ook in het Engels beschikbaar. De nieuwe video’s zijn in beide libguides opgenomen.

Alle video’s en de links naar de Nederlandse en Engelstalige libguides zijn nu beschikbaar op het YouTube kanaal van Project APA7.

Over de auteur

KNVI

deel deze pagina via

Reacties toevoegen is alleen mogelijk voor leden, klik hier om deze pagina te bekijken binnen mijn.knvi.nl. Comments