Studiereis O&O

Beste collega’s,

De Reiscommissie van de afdeling O&O van de KNVI heeft het voornemen om in 2018 weer een studiereis te organiseren. Na het afwegen van de verschillende mogelijkheden hebben wij gekozen voor Zweden: Stockholm, Uppsala en omstreken.

Zoals gebruikelijk willen we weer een rijke schakering aan bibliotheken gaan bezoeken die interessant zijn voor informatieprofessionals van universiteiten en hogescholen.

De thema’s waaraan we dit keer extra aandacht willen geven zijn:

• Open Access / Open Data / Open Science
• Bibliometrics
• (Sustainable) library buildings
• Bridging customers, technology and knowledge
• Diversity, cooperation and network
• Digital information literacy
• Europese privacy verordening (Algemene Verordening Gegevensbescherming of General Data Protection Regulation) die op 25 mei 2018 ingaat

Uiteraard zijn deze onderwerpen nog afhankelijk van de afspraken die we met de bibliotheken kunnen maken.

Reisperiode
De reisperiode loopt van zondag 15 tot en met zaterdag 21 april 2018.
We vliegen van Schiphol naar Stockholm en v.v.

Kosten
De totale kosten voor de reis komen op ongeveer € 1000-1200 per persoon op basis van verblijf in een tweepersoonskamer. Voor een eenpersoonskamer moet je rekening houden met een opslag van € 430.
De reiskosten omvatten de kosten van vervoer, luchthavenbelasting, hotel. De kosten van welkomstborrel, slotdiner, cadeaus voor onze gastheren/-vrouwen, e.d. worden zoveel mogelijk betaald uit een royale subsidie van het O&O Bestuur.
Kosten voor lunches, overige diners, annulerings- en reisverzekering komen voor eigen rekening. De definitieve reissom moet nog worden vastgesteld.

Aanmelden en plaatsingsprocedure
Als je serieuze belangstelling hebt voor deze reis, dan kun je je aanmelden door het sturen van een e-mail naar f.mast@erasmusmc.nl. De sluitingsdatum is 15 oktober 2017.
Er kunnen maximaal 40 personen deelnemen aan de reis. Deelnemers moeten lid zijn van de KNVI of de VVBAD. O&O-leden hebben voorrang, indien er meer dan 40 aanmeldingen zijn.

Voor het plaatsen hanteren we de volgende procedure:
1. Alle aanmeldingen moeten op naam worden gedaan.
2. Als er van een instelling meer dan één medewerker meegaat, dan moet de indiener een volgorde van plaatsing aangeven.
3. Alle deelnemers krijgen een plaatsingsnummer op basis van de aanmeldingsdatum.
4. Na de sluitingsdatum plaatsen we eerst alle nummers 1 (van de diverse organisaties), vervolgens de nummers 2, etc. totdat we 40 deelnemers hebben. Als niet alle nummers x geplaatst kunnen worden, dan beslist de aanmeldingsdatum.
5. De Reiscommissie valt buiten deze procedure.

Met vriendelijke groet,

Namens de Reiscommissie,
Frans Mast, 20 september 2017